Hier istie dan....... - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van franlouis - WaarBenJij.nu Hier istie dan....... - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van franlouis - WaarBenJij.nu

Hier istie dan.......

Door: fran en louis

Blijf op de hoogte en volg

05 April 2007 | Noorwegen, Oslo

Den 1ste van 2007

Tja het gaat niet meer zo hard met het updaten van onze weblog.
Niet dat we niet veel meemaken maar het nieuwe is er nu wel zo’n beetje van af he. Trouwens we zijn niet de enigste die hun weblog niet meer zo vaak updaten dus we hebben een excuus. 2 stellen uit Nederland die bij ons op de Noorse les zaten en ook in Noorwegen wonen hebben ook websites. En natuurlijk kijken we daar geregeld op. Maar die zijn ook niet meer heel erg snel in het up to date houden van hun site. Ohoh als ze dit nu maar niet lezen………krijgen we gelijk een hoop commentaar hahahaha..

Tja en hoe vergaat het ons nu.
Heel erg goed. We zitten nu 17 maanden in Noorwegen en hebben er nog geen moment spijt van gehad. Het laatste half jaar erg veel aan ons huis gewerkt en dus niet zo veel tijd gehad om Noorwegen te verkennen. Wel erg veel geleerd hoe een huis te verbouwen. Maar het eind is in zicht. We zijn bijna klaar en hobbyen eigenlijk alleen nog maar in de weekenden aan ons huis. Maar gaan er nu ook regelmatig op uit. Na een paar uurtjes timmeren pakken we onze dikke jas en gaan ff voor een toer hier het bos in. Ff lekker een frisse neus halen. Op dit moment ligt er ongeveer 20 cm sneeuw. Toen we dit huis kochten stond er nog veel troep in en ook ski’s. Nou kunnen we allebei niet skiën maar we gaan het aankomend weekend eens ff proberen. Hier in het bos loopt een pad en daar zullen we onze kunsten eens laten zien. Lekker veilig, niemand die ons kan zien stuntelen. Ben benieuwd hoe het ons zal afgaan, maar daar zal ik zeer waarschijnlijk in een volgend weblog nog wel iets over vertellen. Maar een gipsvlucht zal het dus wel niet worden hahaha.

Afgelopen november zijn we in Nederland geweest wegens het overlijden van de vader van Francine. Het is fijn te weten dat er, ondanks dat je zo ver weg woont en de kontakten misschien ook wat minder zijn, vrienden en familie zijn in Nederland waar je ten alle tijden terecht kan. Bij deze willen we jullie nog bedanken voor de zeer hartelijke ontvangst en de zeer goeden zorgen. En José maak je geen zorgen hoor ik ben heerlijk tot rust gekomen bij jullie en we hebben lekker bij kunnen kletsen (en de frikadellen smaakten heeeeeeeeerlijk) . En we zijn ff lekker wezen shoppen in Nederland. Ook ff bij kranenbroek geweest. En natuurlijk weer veelste veel gekocht. Lopen we bij kranenburg zien we een bak staan met mutsen voor 2 euro per stuk. Nou hadden we bij vrienden een kerstavond en moesten we dus nog wat cadeautjes kopen. De mutsen zagen er niet uit, dus kopen want het was als een grap bedoeld. Ik had er ook 1 voor mezelf gekocht, gewoon lekker lachen als we samen zo’n muts op zouden zetten. Nou moest ik een week of wat geleden buiten ff wat doen maar het was behoorlijk koud aan de oortjes, dus de muts maar tevoorschijn gehaald. Er zitten van die lange flappen aan die zo lekker je oren bedekken. En wat denk je….zit die muts toch ff lekker warm. Ik gebruik de muts nu ook regelmatig als ik voor het bedrijf op karwei moet. Nou moet ik zeggen dat hier veel mensen rond lopen met zeer vreemd uitziende mutsen, dus ik val niet eens op met mijn groot uitgevallen oorwarmers. IK BEN DUS NU OOK LID VAN DE RARE MUTSEN CLUB………..

Omdat het in Noorwegen wel wat koud kan zijn zitten er in onze auto’s motorwarmers. Das een verwarmings element die de olie van je motorblok verwarmt. Die sluit je aan op een timer en die laat je een paar uur voor je vertrekt de boel een beetje verwarmen. Ik heb dus een tijd geleden een leiding in de garage aangelegd waar onze auto’s op aangesloten kunnen worden. Maar nou moet je natuurlijk niet vergeten voordat je weg rijd de snoer los te koppelen van de auto. Francine start ’s morgens dus vol goede moed de auto en geeft een dot gas om de garage te verlaten. Tja en je raad het al, het snoer niet losgekoppeld. Met gevolg kortsluiting en een stopcontact naar de g.v.d. Nee Francine zo’n lange verlengsnoer zit er niet aan hoor!!!!! Daar haal je het echt niet mee tot aan je werk.

Zo dit bovenstaand stukje is al zo’n 2 maanden geleden geschreven. Eerst maakt ik dit in MS Word en dan kopieer ik dit dus naar de site. Afijn op de site is het dus nooit verschenen. Noem het maar lamlendigheid van mij. Tja ben al een echte Noor aan het worden he hahaha.

Inmiddels hebben we onze eerste ski avontuur achter de rug. Nou geloof me maar het was een groot gestuntel. Ook hadden we de ski’s niet ingesmeerd met een was. Was smeer je onder je ski ter hoogte van waar je voet zit. Op die plaats wordt de ski dan wat stroever wat dan weer nodig is als je een hellinkje opmoet. Afijn veel gemodder om een hellinkje op te komen, weer naar beneden glijden en maar weer om hoog zien te komen. En als je er dan ook nog eens onderuit gaat wordt het ook nog een hele toer om weer omhoog te komen. Want dan zitten de lange latten behoorlijk in de weg. Veel lol gehad en na 2 uur stuntelen kregen we al aardig de feeling in het skiën. Dus hebben we maar besloten om beide nieuwe ski’s te kopen. Deze antieke houten skiën gaan een plaatsje krijgen aan de muur in de gang.

Inmiddels hebben er in Nederland verkiezingen plaatsgevonden. Jaja ik lees nog regelmatig een Nederlands krantje via internet. Nou had ik al niet zo’n hoge pet meer op van Nederland en de Nederlanders. Dat was dus een rede om dat achterlijk landje te verlaten. Maar na de verkiezingen is mijn interesse in dat zooitje ongeregeld alleen maar nog minder geworden. Dagelijks las ik het geklaag van de Nederlanders op het kabinet, de samenleving en de regelgeving. En zie nu wat voor een kabinet ze nu weer hebben……….Het is en blijft toch ook een waardeloos volkje he die Nederlanders. Ik snap toch echt geen fuck meer van ze. Nou kom maar op met jullie geklaag over dit stukje……..

Ik ben de afgelopen tijd weer erg druk geweest met het werk. Ben een hele zooi cursussen aan het volgen voor o.a. graafmachines, liften en handgereedschap. Tja je mot iets he met je vrije tijd……….deuhhhhh alsof ik nog niet genoeg te doen hebt. Ik ben ook al een paar keer alleen op karwei geweest. Dus ze zullen wel vertrouwen in me hebben. Ook Francine heeft een cursus gevolgd en wel E.H.B.O. dus ik ben in goede handen.
Francine is de Noorse kindertjes een Nederlands liedje aan het leren, het zal wel over junks en criminaliteit gaan hahahaha grapje hoor.

Nog ff een vraagje aan de familie Schoep. Hoe staat het met het maken van de Noorse taarten? Lukken ze al een beetje en smaken ze? Jaja niet alleen Nederlandse dingen worden verstuurd. Wij hebben een paar verpakkingen instand-taarten naar Nederland gestuurd. Max het fricandelle project hier is niet zo’n groot succes dus lezers stuur een doosje dellen op aub.



Rest In Peace.
Vandaag (5-4-2007) is tot onze grote ontsteltenis en geheel onverwachts tijdens een natuurramp onze mooiste boom in onze tuin ter ziele gegaan. Boom we missen je.
Tja het heeft vandaag flink gestormd en daarbij heeft de grootst en mooiste boom het loodje gelegd.
Hoge bomen vangen dus echt veel wind…………..


Kijk ook eens op onze webpagina: www.whitewolve.com

  • 05 April 2007 - 20:18

    Wendy:

    Hei hei,
    Hvordan går det? Det går bra med meg ;) Ja jeg snakker litt mer norks nå, fordi jeg jobber hos en butikk på lørdag. (jeg snakker nederlandsk hver dag hos jobben min) Hehe en hoe gaat het met jullie noors...ow ik hou overigens mijn site nog wel regelmatig bij...zit trouwens morgen al weer 7 maanden in Noorwegen. De tijd vliegt hier in Oslo. Helaas en gelukkig geen sneeuw meer hier...begint nu echt lente te worden. Morgen ga ik voor een weekje naar Nederland...heb er zin in en ben er ook wel aan toe...Zo dat was het wel weer voor nu....

    Hilsen fra Wendy

  • 05 April 2007 - 21:43

    Max:

    hallo mensen daar in het mooie noorden bij mij komen de vakantie kriebels er weer aan en ik geloof dat ik een vriesbox in mijn auto moet zetten want ik ga eerst even naar vrienden in zweden met bami hapjes en we zullen dus ook wel bij jullie langs komen met frikandellen en andere benodigdheden hier uit dit kikkerland maar daar zal ik nog wel over bellen wij zijn wel van plan om weer door noorwegen te trekken en jullie dus wel zeker even te bezoeken we zijn er dan tog
    groetjes Max

  • 05 April 2007 - 22:01

    Max :

    ik hab net gekeken op whitwolve maar ik er wis nog geen neer gestorte boom te zien maar met die kou die daar is,zal hij wel al in de kachal zitten en is hij dus onsnapt aan de foto camera

  • 08 April 2007 - 15:41

    Saskia En Joost:

    Hei hei, fijn om weer te lezen dat alles goed gaat met jullie.
    Tja, dat updaten valt niet mee inderdaad.
    Maar we doen ons best, ikke sant.
    Hélène en Eugène waren hier met påskeferie, was weer errug gezellig.
    Vandaag sneeuwt het weer volop in Kvikne, dus de winter is hier nog niet voorbij.

    Klem, Saskia en Joost

  • 11 April 2007 - 07:28

    Ton Cloosterman:

    Ha die Noorderlingen. Leuk om jullie verhaal te lezen. Wel wat heel erg laat want ik heb het erg druk gehad. Je weet inmiddels dat ik een samenwerkingsverband ben aangegaan met Jos Outvorst van ABO vastgoed in Nijmegen. Ja en voordat je dat met allerlei contracten onderling en naar maatschappijen toe hebt verwerkt, ben je heel veel denk en schrijfwerk verder. Voordeel is nu dat ik minder administratie werk hoef te doen en weer wat meer naar mijn klanten op werkbezoek kan. Inmiddels begint alles weer een beetje zijn loop te krijgen en is de ergste drukje hierover aan het afnemen.

    Tussendoor ook nog opa geworden van onze 3e kleindochter. Inderdaad, allemaal meiden. De éérste 2 van Bernice en nu 1 van Rob. Ook weer spannend dus, maar ook wel leuk.

    Grappig dat jullie ook(een beetje noodgedwongen) moeten leren skiën. Hoort er ook wel bij als je de deur opendoet en de sneeuw in loopt. Ik heb zelf nooit geskiëd, maar als ik in jullie (ski)schoenen zou staan zou ik me er ook aan wagen. Hier heb je soms een dagje 'n paar centimeter en dat schiet niet op. Gelukkig hebben wij dijkjes en heb ik een motor, da's ook leuk. Kan je ook een beetje zwieren en zwaaien.

    Grappig trouwens dat verhaal met die auto aan de stekker. Wij hebben ook zoiets met de motor. Als je die op het schijfremslot zet, kan je ook weg rijden met het slot er nog op. Duurt ook maar 20 cm dat rijden, dan kan je meteen een nieuwe schijf laten monteren als je pech hebt. Daarom doen veel rijders een elastische kabel vanaf het stuur naar het slot. Dat zie je niet over het hoofd.
    Idee voor jullie? gekleurde kabel vanaf het stuur naar b.v. de handrem of iets dergelijks?

    Trouwens, wat hebben we het nog over de winter! Het is inmiddels voorjaar en de tulpen staan in bloei. Hoe is dat bij jullie? Volgens mij loopt de natuur in Noorwegen 'n maandje achter op die van ons. Maakt niet uit, als het maar komt.
    Inmiddels zitten de paasdagen er hier ook weer op en bedank ik je nog voor de leuke paaskaart.

    Vanuit een zonnig Nederland geef ik jullie de groeten en rest mij het laatste nieuws nog te vertellen (als je dat nog niet weet) Alex en Max hebben er weer een dochter bij.

    Groetjes van Ton en Dinie.



  • 14 April 2007 - 12:39

    Heleneus:

    Hei hei. Ja werd wel weer eens tijd voor een up date potverdikkie! (en nee wij voelen ons niet aangesproken hihi). En tja dat je het naar je zin hebt is alleen maar fijn daar wordt je zelf zo moe van om dat telkens op de website te zetten toch? Verder is het ook gewoon dagelijks leven hier, alleen dan hier!
    Jammer dat de fricandellen geen succes waren. Hier gaat alles goed, het klusteam is bijna onderweg (zijn zelf niet zo´n klussers). En het huis is verder nog steeds heerlijk vinden wij. De zon schijnt lekker vandaag dus dat beloofd veel goeds. Klem og vi snakkes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 73578

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: