hehe we hebben een nieuwe blog - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van franlouis - WaarBenJij.nu hehe we hebben een nieuwe blog - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van franlouis - WaarBenJij.nu

hehe we hebben een nieuwe blog

Door: fran en louis

Blijf op de hoogte en volg

19 Mei 2008 | Noorwegen, Oslo

Rectificatie. (of goed lezen……)
Ff iets rechtzetten.
In onze laatste blog maakte ik de opmerking dat we terug naar Nederland zouden gaan.
Het gemis van de frikadellen was zo groot dat we besloten hadden om terug te keren.
Nou echt niet dus. Dit was een geintje. We hebben er verschillende opmerkingen over gekregen. Of ik schrijf slecht of jullie lezen niet goed………………..

Chauvinistische Noren.
Wat een Noor niet kent vreet’ie niet. De instelling van de Noor is: alles wat uit Noorwegen komt is goed, de rest is slecht. Daar is natuurlijk niets mis mee, lijkt me ook erg goed voor het Noorse product. Maar dan moet een winkelketen als Lidl niet denken dat ze hier de markt kunnen overnemen. Want na 4 jaar is het gedaan met Lidl in Noorwegen. Alle 50 Lidl winkels zijn overgenomen door de concurrent. Nu hoorde ik ook al iemand zeggen, Lidl is Duits daar moet ik niets van hebben. Ja de Duitsers zijn niet erg populair hier in Noorwegen.
En zeker de Duitse toerist word hier niet met open armen ontvangen. Maar ja waar wel haha.

Al een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe baan. Het bedrijf waar ik nu werk is een beetje een amateuristische bedrijf. En daar heb ik nu wel genoeg van gehad. Mijn chef is een lamzak, het is er overal een zooi en de afstand is misschien ook wel wat vermoeiend. Dus heb ik op wat vacatures gereageerd. Op 4 vacatures kreeg ik een melding om op een sollicitatie gesprek te komen. Bij 3 daarvan heb ik een baan aangeboden gekregen. Dus kon ik kiezen welke baan me het best paste. Op dinsdag [11-03-08] had ik een sollicitatiegesprek en op donderdag [13-03-08] om 8 uur ´s morgens was ik terug om mijn contract te tekenen. Zo snel heb ik nog nooit een baan gevonden, binnen 3 dagen op sollicitatiegesprek en een baan aangeboden krijgen. Ik begin 2 mei bij een bedrijf hier uit de buurt. We pakken in en verzenden machine onderdelen over de hele wereld. De onderdelen worden in oa houten kisten verzonden, we moeten dus wat timmerwerk verrichten. Daarna doe ik ook een stuk administratief werk. Ik voer klantgegeven, werkorders en gebruikte inpakmateriaal in een pc in, factureer de orders en hou ook nog de urenlijsten van de afdeling bij. Al met al een afwisselende baan met een week meer vakantie als mijn vorige baan, 600 euro bruto meer loon, geen stress en maar 10 minuten rijden dus ook minder brandstofverbruik. Kijk zo draag ik ook mijn steentje bij aan een beter klimaat.

Francine is van 5 t/m12 maart in Nederland geweest. Haar moeder was op 7 maart jarig en daar wilde ze graag bij zijn. Ze heeft een paar hele fijne dagen met haar moeder en zoon kunnen doorbrengen. Chris en Jose nog heeeeeeel erg bedank voor alweer de goede zorgen. Ik heb me weer heerlijk kunnen ontspannen bij jullie.

Eind april zijn een week lang Ed en Patricia met de kids uit Nederland op bezoek geweest. We hebben geprobeerd om ze wat van de omgeving te laten zien. Iets wat natuurlijk erg moeilijk is met kinderen. Je zit hier nl. al gauw enkele uren in de auto om wat dingen te bezichtigen, en das nou net niks voor kinderen. Maar oke we hebben onze best gedaan en ze hebben toch een beetje de indruk gehad hoe we werken en leven hier in Noorwegen.

Nog een leuk nieuwtje, we hebben familie uitbreiding. Bij het tros programma vermist heeft een tijdje geleden iemand zich gemeld die op zoek was naar zijn vader. De programma makers zijn opzoek gegaan en ontdekte dat er nog meer kinderen waren. Om een lang verhaal kort te houden, ik heb er ineens 2 halfzussen en 1 halfbroer bij. Word wel een grote familie zo haha. We hebben inmiddels wel leuk contact met de half zussen en broer.

Inmiddels zijn we ook al aardig aan het klussen in de kelder. We hebben er een leuk barretje in gebouwd. Die gaan we 31 mei uitproberen. We geven op die datum een feestje. Hou de site www.whitewolve.com in de gaten. Daar zullen foto’s verschijnen van de bar. Inmiddels heeft Francine de site alweer wat ge-update en staan er weer een paar nieuwe foto’s op.

Rest ons om jullie weer het beste te wensen,
en voor degene die nu onder werktijd dit zit te lezen…GA AAN JE WERK…..



  • 30 Mei 2008 - 08:22

    Joost En Saskia:

    Hei hei. Wat hebben jullie veel werk verricht zeg, petje af. En Louis, gefeliciteerd met je nieuwe baan. Gezellige avond morgen als jullie de bar gaan inwijden. Skål alvast. Hilsen uit Kvikne.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 73578

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: