gewond / contract / sneeuw - Reisverslag uit Drammen, Noorwegen van franlouis - WaarBenJij.nu gewond / contract / sneeuw - Reisverslag uit Drammen, Noorwegen van franlouis - WaarBenJij.nu

gewond / contract / sneeuw

Door: fran en louis

Blijf op de hoogte en volg

09 Februari 2006 | Noorwegen, Drammen

Gewond:

Het wandelen in het bos kan gevaar met zich meebrengen. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de elanden die hier rond lopen. Maar ook op sommigen plaatsen in Noorwegen lopen beren en wolven rond. Al met al kan een wandeling dus uitlopen in een tragedie. Ook een wandeling in het bos als er een pak sneeuw ligt kan risico’s met zich meebrengen. Afijn wij dus afgelopen zaterdag (04-02-2006) een wandeling gemaakt in het met sneeuw bedekte bos. Eerst volgde we een pad wat een beetje was ontdaan van wat sneeuw. Na een kwartiertje wandelen zagen we voetstappen in de sneeuw die helemaal van het pad af ging. Nou die zouden wij ook wel eens gaan volgen. Francine voorop en ik er achteraan. De voetstappen in de sneeuw waren van een flinke persoon want Francine had moeite om in zijn voetstappen te lopen. Bedenk wel dat er zo’n 30 cm sneeuw lag en op sommige plaatsen zakte we tot onze knieën weg in de sneeuw. Het makkelijkste is dan natuurlijk om iemands voetstappen te volgen. Je weet namelijk nooit wat er onder het sneeuw kan liggen. Na zo’n 20 minuten sloeg het noodlot toe. Francine zakte wat weg in de sneeuw en viel om. En je eerste reactie is natuurlijk om je armen uit te steken om je val op te vangen. Dat deed Francine dus ook. Maar onder het sneeuw zat een tak. Die tak kwam precies tussen haar pink en ringvinger van haar rechter hand terecht. In het ziekenhuis constateerde men een gebroken pink. Haar pink zit nu in het gips en moet er 10 dagen om blijven zitten.

CONTRACT………..

Jaja het is zo ver ik heb gisteren (08-02-2006) mijn contract getekend. Ik heb nu een vaste baan. We kunnen opzoek naar een huis. Weer een stukje van onze Noorse droom verwezenlijkt. M’n baas was zeer tevreden over mij, ik leerde snel, heb een positieve instelling, ben opgewekt en het belangrijkste ik hou van metal muziek. Het bedrijf waar ik werk is opgericht door 3 vrienden. Ook zijn verschillende medewerkers vrienden van de werkgevers. Een leuk vriendenclubje dus die over het algemeen allemaal van metal muziek houden.

Sneeuw:

Tja dit is Noorwegen. Hier sneeuwt het soms wel eens….
Afgelopen maandag had ik er toch wel moeite mee. En daar bedoel ik dan mee dat het rijden in de sneeuw met de auto niet altijd even makkelijk gaat. Bij de eerste bocht zat ik al vast in de sneeuw. Na veel geschakel in z’n voor en achteruit en het weg scheppen van de sneeuw en de hulp van Fran en een vrouw achter mij kon ik de reis naar m’n werk voortzetten. Maar nu zat de vrouw die mij geholpen had vast. Dus francine en onze huisbaas deze vrouw weer geholpen. Maar na de tweede bocht zat ik dus weer vast. Dus weer uitgestapt en wat sneeuw weggeschept. Komt de vrouw aangereden die mij net had geholpen. Dus weer wordt ik geholpen door haar. Maar helaas er ligt te veel sneeuw en de berg is te stijl om naar boven te rijden. De vrouw zegt nog een alternatieve route te weten. Ik zeg tegen haar dat ik haar wel volg. Wil ik in m’n auto stappen zie ik een klein stukje zwart plastic bij mijn auto in de sneeuw liggen. Als vanzelfsprekend pakt ik het op en wat denk je….. is het mijn telefoon. Blijkt hij tijdens het scheppen van de sneeuw uit mijn jas te zijn gevallen. Afijn ikke de auto keren, en dat koste natuurlijk ook een hoop gezweet, zit de vrouw met haar auto weer vast. Net nadat ik uit ben gestapt om haar te helpen schiet ze los. Ik jump in m’n auto en volg haar. Boven aangekomen zie ik ze nog ff stilstaan bij een bushalte. Ff wachten en kijken of het mij gelukt was om door de sneeuw te baggeren. Nou je kan je voorstellen dat dit dus een zware start van de maandag was. En natuurlijk iets te laat op het werk aangekomen. Maar ik was niet de enigste.

Rij allen voorzichtig en tot de volgende weblog.
Fran en Louis.



Emy uit Åndalsnes: bedankt voor de leuke reactie op onze weblog.

HelenEus: ook jullie bedankt voor de reactie. Wij houden jullie site ook nog steeds in de gaten. Maar welke internet provider hebben jullie??

  • 09 Februari 2006 - 21:48

    Marco:

    louis van harte gefeliciteerd met je vaste baan en francine veel beterschap
    groetjes marco en kids

  • 09 Februari 2006 - 23:36

    Max:

    louis gefeliciteerd met jevaste aanstelling maarook francine natuurlijk al lijkt het of die nog even in de wachtkamer moet met haar gebroken pink,ik ga 28 februari mijn winter banden uitproberen in zweden even een tussenstop van een week in leksand daar wonen ook steeds meer nederlanders die dit bekrompen staatje zijn ontvlucht ik wens jullie nog veel sucses groetjes Max

  • 10 Februari 2006 - 13:35

    Liane:

    hallo daar ingesneeuwd volluk. Francine beterschap met je pink wat balen zeg daar gaat het snelle msn gebeuren. en Louis succes met je job

  • 10 Februari 2006 - 22:20

    Wendy:

    Hei Hei,
    Gefeliciteerd met je vaste baan!!! Weer een stap verder...echt super.. En voor Francine..wat vervelend nou..ziet er fraai uit.
    Beterschap ermee..
    Ziet er trouwens wel erg mooi uit hoor zo in die sneeuw..krijg echt weer heimwee..Moet ik maar eens wat aan gaan doen..
    Nou heel veel plezier nog!!
    Hadet
    Wendy

  • 13 Februari 2006 - 16:53

    Fleur:

    Klinkt pijnlijk Francine. Beterschap ermee! Gefeliciteerd trouwens met het contract :). Liefs, Fleur
    ps Prachtige zonsondergangfoto!

  • 17 Februari 2006 - 15:07

    Myryam:

    harstikke tof van je vaste job gefeliciteerd, jammer van francine dus veel beterschap, ennne geen gekke dingen meer doen he!!!groetjes van jakke en myryam

  • 19 Februari 2006 - 09:25

    André & Maria:

    Gefeliciteerd met je vaste baan Louis, Francine beterschap met je pink. grr André en Maria.

  • 07 Maart 2006 - 21:26

    HelenEus:

    Hei hei,
    ik (eus) ben altijd bang dat ik mijn been breek in de sneeuw maar je kunt dus ook nog andere dingen breken!
    Hebben jullie in "truger" -voetstappen gelopen? Dat is nl een handig hulpmiddel in de sneeuw.
    Wij hebben hier
    het wereldberoemde "Årdalsnett" als internetprovider
    en tevens kabeltv .De laatste tijd geen storingen meer gehad!

    Succes met de huizenjacht en heel veel beterschap!

    Groetjes Hel en
    Eus

  • 13 Maart 2006 - 16:02

    Nol Van Voorst:

    He louis je leeft nog steeds !!!!
    veel succes met je nieuwe baan hard rocker.

    gr Nol van Voorst

  • 29 Maart 2006 - 16:30

    Sanne:

    Hehe, eindelijk kan ik 's een berichtje sturen. Potverdrie zeg! Ik weet totaal niet hoe het nu verder is met jullie globe trotters maar met moi is alles ok! Ik kom net terug van vakantie uit Gran Canaria, ja das wel wat anders dan Noorwegen maar voor un keer ook best mooi! Nog gefeli Louis met je baan, alles nog naar wens? En jij Francine ook al aan de bak? laat svp wat weten war...srcsmits@home.nl is 't tegenwoordig, Das makkelijker typen dan in zo'n ieniemienie vakkie!
    Heel veel warme groetjes en xxx van Tilbury en hopelijk tot schrijfs. Ben jullie heus niet vergeten, hoe kan ik!?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Drammen

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 73636

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: