vakantie werk - Reisverslag uit Drammen, Noorwegen van franlouis - WaarBenJij.nu vakantie werk - Reisverslag uit Drammen, Noorwegen van franlouis - WaarBenJij.nu

vakantie werk

Door: fran en louis

24 Mei 2006 | Noorwegen, Drammen

Zo (gelukkig) weer terug in Noorwegen na een bliksem bezoek aan Nederland. We zijn naar Nederland geweest om onze spullen in de verhuiswagen te proppen. Een hele klus, maar met een paar zeer goede mensen hebben we de klus in 4 uur geklaard. Das ff aanzienlijk sneller dan dat we de zooi hebben opgeslagen in de opslag box. De reis naar Nederland is wel erg saai en eentonig. Eerst vanuit ons stekkie naar de boot, das 2 uur rijden. Een uurtje wachten, inchecken en dan 6 uur varen met het bootje naar Hirtshals in Denemarken. Van daaruit 14 uur rijden met enkele pitstoppen naar Nederland. Dus al met al 22 uur onderweg. En wat een drukte in Nederland. De wegen in Denemarken en Duitsland waren goed te rijden, niet noemenswaardig druk. Maar toen we woensdag middag in Nederland aankwamen leek het wel een gekke huis. Overal auto’s, op en afritten, bruggen, veel asfalt en een hele zooi gestreste bestuurders. We zijn nu zo’n 9 maanden weg uit Nederland en kunnen nu al niet meer tegen die drukte daar. Het eerste wat we gingen doen toen we in Tilburg aankwamen is naar het columbarium gaan waar de urn van mijn moeder staat opgesteld, die hadden we nog niet gezien. Het is echt een heel mooi ontwerp geworden en valt ook erg op tussen de andere urnen. Ingemarie je mag best trots zijn op jezelf je hebt een prachtige urn gemaakt. Voor het overlijden heeft Ingemarie samen met ma een levensloop op papier gezet. Ook een paar recepten van ma zijn in haar levensloop opgenomen. Een van de recepten (hachee) heb ik inmiddels geprobeerd na te maken. Heelaas is met het overlijden van mijn moeder niet alleen een mooi mens verloren gegaan. Nee de hachee van mijn moeder is niet te evenaren. Daarna zijn we naar de frietboer gegaan en hebben een friet stoof, frikadel speciaal en een kroket besteld. Tja die overheerlijke vette hap is hier moeilijk te verkrijgen.

Om iedereen in Nederland nog te zien en te spreken hadden we het idee geopperd om 1 avond vrij te maken en iedereen uit te nodigen om naar Tilburg te komen. Het is namelijk niet te doen om iedereen te vereren met een bezoek, dat kost dagen. Bij deze nog iedereen bedankt voor de onvergetelijke avond………
Het weerzien van pa en ma van Francine en Mich was helaas te kort, we zullen dit de volgende keer ruimschoots goed maken.

Ik ga me aanmelden voor een schietclub. Want dan kan ik een jachtgeweer aanschaffen. Ja waar zou ik die nu voor nodig hebben hoor ik jullie al zeggen. Nou gisteren (23-05-2006) waren we buiten aan het werk staat er plots een eland in onze tuin. En das misschien nog niet zo erg maar het beest staat daar ff op z’n gemak de boompjes in onze tuin te verorberen. En niks bang zijn hoor!!! Ik gil nog ff naar binnen zodat Francine ook nog kan zien hoe die viervoeter staat te wieden in onze tuin. Het beest kijkt ff om en gaat gewoon verder met snoeien. Het wordt tijd om te barbeknoeien, kan die tuinbemester eens mooi op belanden………..
Maar de natuur laat zich weer van zijn mooiste kant zien. Alles is weer mooi groen. Zag een paar dagen geleden zelfs een kikker in onze tuin rond huppelen.

Nou wij gaan ons de komende tijd niet vervelen, we zijn dagelijks bezig om ons stekkie op te knappen. Hou de site: www.whitewolve.com in de gaten. Francine probeert die regelmatig up to date te houden. Daar zullen de vorderingen (onder categorie HUIS) in beeld en woord worden gebracht. En we moeten wel opschieten want we hebben onze huur opgezegd per 1 juli.

U allen weer de groeten en pas op voor de elanden.

Francine en Louis.

Ps. Bij deze willen we Anita, Yvonne en Dieny heeeeeeeeeeeel erg bedanken voor (weer) hun grote inzet en goede zorgen.

Max: de friet stoof, frikadel speciaal en kroket waren weer heerlijk. We zien je over een paar weken wel verschijnen hier.

Marion: HELP de frikadelbroodjes zijn alweer bijna op. Kan je niet een doosje opsturen??

Jose en Chris: jullie nog heel erg bedankt voor het mooie cadeau. We zullen het een mooi plaatsje geven in ons nieuw huisje.

• 26 Mei 2006 - 18:04

Yvonne En Anita:

hallo louis en francine jullie zullen wel blij zijn dat je weer thuis bent. wij vonden het fijn dat jullie nog een keer geweest zijn bij ons,want nu zal het wel weer even duren voor dat we jullie weer zien. wij hebben je verhaal weer gelezen en zien het al helemaal voor ons hoe dat beest in jullie tuin staat te snoeien. we zien aan de foto's'dat er hard gewerkt wordt.ook willen we alvast bij deze francine een hele fijne verjaardag toe wensen,en hopelijk horen we jullie snel weer op msn kunnen we weer een beetje bij kletsen! heel veel liefs van ons x x x x x x

• 07 Juli 2006 - 19:55

Patricia:

hallo,
    nog bedankt voor de kaart met mijn verjaardag je huis schiet al aardig op mooie foto's maar wel veel werk,spreek je gauw weer als je het wat rustiger krijgt.oja we gaan maandag voor 12 dagen naar schotland

groetjes pat+familie

• 10 Augustus 2006 - 18:51

Ed En Pat:

hallo geen wonder dat ik de mails terug kreeg fijn dat je weer online bent het huis schiet mooi op ziet er goed uit,doei groeten aan louis en tot gauw